Nieuw: podcast over de betekenis van ondernemen

Ineens heb je het! Je begint een podcast. Dat had onderneemster en ondernemerscoach Marieke Hendriks – van der Vossen in elk geval wel. Afgelopen week lanceerde ze de eerste aflevering van De betekenis van ondernemen. Marieke over haar podcast: “Hoe zet je nu stappen als ondernemer die ook nog eens van betekenis zijn; impact hebben op een mooiere en betere wereld, daar gaat het om.” En als het aan haar ligt volgen er na deze aflevering nog veel meer.

In de podcast delen ondernemers hun (levens)lessen, tips en tricks van ondernemen, maar ook waar ze van geleerd hebben. “Ik focus nu echt op ondernemers die al een onderneming hebben en betekenisvol zijn. Dat kan op het gebied van duurzaamheid en de sustainable development goals zijn, maar vooral gaat het om impact maken, good practices delen”, vertelt Marieke. “Je ziet dat het gewoon kan, ook in deze coronaperiode. En daar wil ik zelf van leren, maar ook anderen mee inspireren.”

Hoe ze op het idee kwam voor de podcast? “Ik wilde al heel lang een podcast opnemen, maar dan wel op mijn manier. De insteek daar heb ik even naar gezocht, want ik had ook een variant kunnen maken dat ik mensen meeneem in mijn zoektocht als ondernemer. Ik heb toch voor deze interviewvorm gekozen. Heerlijk, want ik leer er alsnog van en ik mag nieuwsgierig zijn. Hoe lekker is dat?!”

Inhoud van de podcast

In de eerste aflevering van de podcast spreekt Marieke met schrijfster en spreker Dorothée Loorbach over wat purpose is en hoe je dit kan inzetten. Ook de komende aflevering[en] zijn er interessante verhalen te horen. Zo spreekt ze met Michael van Loenen van YouBeDo.com die een online boekenwinkel heeft maar zijn geldstromen heel anders verdeeld dan Bol.com bijvoorbeeld. Ook in het programma: Julian Hoogendoorn van De Nieuwe Gevers, een marktplaats waar je expertise kan aanbieden voor inzet door een goed doel, en Pieter Hemels van ftrprf, een organisatieadviesbureau.

Aanstaande dinsdag komt de aflevering met Mark de Lat online, over de betekeniseconomie. Wij gaan in elk geval luisteren, jij ook?

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *